Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 21 april 2010

Entreprenören i mig växer fram mer & mer!

Sitter och arbetar med lite frågeställningar och mindmaps till "projektet". Kollar lite konkurrens och liknande... men ska skriva rent min mindmap för den börjar bli väldigt kladdig och rörig. Ska presentera den för L och hon ska presentera sin för mig snart. Ska bli spännande att se varandras. Tycker det är så kul att bolla olika idéer och tankar kring detta. Oavsett om vi gör slag i saken imorgon eller om ett par år. Planering, informationssökande och förarbete tar sin tid. Och det måste få ta sin tid också.

Arbetsförmedlingen har ju olika seminarium för nyföretagande, så ska försöka gå på ett sådant när nästa tillfälle ges. De anordnar även olika kurser i detta, vilket kan vara bra. Man kan även boka privatmöten angående nyföretagande. Är intresserad av att lära mig mer om just företagande och marknadsföring. Nu ska jag söka lite mer information kring detta på nätet. Nätet är ju en väääldigt bra informationsplattform för just denna typ av verksamhet. Finns mycket information om exempelvis andra kvinnor som också gjort just detta, startat eget alltså. Intressantast är förstås att läsa om de kvinnor som startat eget i den bransch som vi är intresserade av.


//Vishni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar