Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 31 juli 2010

Tankar om hösten...

Det märks att hösten redan börjar smyga sig på sakta men säkert. I alla klädbutiker trängs höstens nya mode med sommarrean och man blir bara sååå sugen på alldeles för mycket! Och i inredningstidningarna och framförallt på IKEA börjar hösten göra sig påmind. IKEA:s reklamtext löd för ett tag sedan just: "Höstens nyheter är här"...

Visst det kan gärna få komma ett till högtryck med sol och värme men behöver det vara så himla extremt när det väl händer?! Då ska det vara så varmt och hett att man inte orkar vara varken inne eller ute. Sedan slår det om till höst mer eller mindre. Och det händer mitt i juli! Nja lite mer sommar vill jag ha iallafall tills jobbet kallar i slutet av aug. Sedan VILL jag ha härlig höst!

För jag ÄLSKAR hösten med allt vad den innebär! Som väldigt modeintresserad tycker jag att hösten bjuder på det bästa inom mode och design. Höga härliga stövlar och tjocka sjalar, ullkappor och chica mössor. Mustiga mörkare färger som grått, marin, aubergine, plommon, svart och brunt får komma fram. Mmm längtar så tills mina nya mockastövlar kommer, men jag ska tydligen få vänta ända tills oktober!!! HUR vågar de?! Jaaja den som väntar på något gott... Än så länge nöjer jag mig med att smygkika på höstvisningarna på tv och insuper atmosfären.

Planerna om vit ljung i mina blomlådor ute känns mer och mer som ett förbestämt faktum. Jag kommer nog tillbringa många kvällar uppkrupen i soffan med pläden över benen och en kopp rött te i handen. För te är något som verkligen hör hösten till iallafall här i huset. Men det bästa av allt är att man kan tända levande ljus igen, alla ljuslyktor ska fram och värmeljusen ska i, plädarna ska fram och värma oss under kyliga höstdagar, kraftigare gardiner ska upp och vi lagar mustiga köttgrytor som aldrig förr...

En solig höstdag tar jag en långpromenad och ser löven i alla dess gularöda toner falla mot marken och kvar står träden nakna och bara väntar på att snön ska lägga sig på grenarna...

Detta är höst för mig!

//Vishni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar