Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 17 maj 2010

Tänk vad plånboken skulle vara tunn om man bodde i Sthlm...

Tröjor till älsklingen från MEXX.

Olivgröna tights till mig från MANGO.


Sandaler till Lillan från Deichman sko.


Ägglikör-kaffe från Hötorgshallen.



Puderborste från ÅHLÈNS City.


En weekend i Stockholm med hotellövernattning blev det i helgen! Jag och älsklingen kände att vi ville komma iväg bara vi två nu när vi firade 5-årig bröllopsdag. Stockholm kändes perfekt, nära men ändå en bit bort. Bodde på Scandic Hotell Plaza precis bredvid Kulturhuset. Så läget var ju inte direkt fel...hehe!
Jaha vad hade den stora huvudstaden att bjuda på då? En del shopping som Ni ser en del av ovan, biobesök där vi såg filmen "Snabba cash", och trevligt restaurangbesök på lördag kväll! "Snabba cash" var riktig bra och restaurangen liksså, gick på en grekisk-turkisk sådan, mmm säger jag bara!
Båda vi älskar grekisk mat, vi beställde souvlaki med oxfilé och fläskfilé samt klyftpotatis, sallad och massa tzatsiki. Desserten blev tiramisu och cappuchino! Dessutom får man ju mat så man blir mätt (tänker i första hand på älsklingen), han är INTE så förtjust i sådana där extremt fiiiina restauranger där man får en stoooor tallrik med liiiite mat i mitten och två sparrisar i kors... dessutom så tar de ju oftast hutlösa priser som pricken över i!
Jaa det är TUR att man inte bor i Stockholm för jäklar anamma vad plånboken skulle bli tunn fort!!! Det finns ju SÅÅÅ mycket skoj! Och ja jag erkänner jag tycker faktiskt om att handla (som de flesta kvinnor haha), även om jag inte alls gör det i samma utsträckning som förrut, nu har man ju lärt sig att hålla emot och tänka efter före... Nä då är det dumt att utsätta sig för den frestelsen hela tiden...
Nu ska jag fixa och dona lite!
//Vishni


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar