Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 23 maj 2010

Business-söndag!

Hjälp vad det regnar, åskar och blixtrar!!! Nu tror jag att vi gömmer oss under bordet, lite halvläskigt när han däruppe är arg....

Sitter och funderar på lite idéer angående företagande. Ledorden är hudvård, massage, make-up, spa, oljor, salt, teér, doftljus fast i lite nya dofter och smaker... eller huvudtaget en ny nisch. Vi har ett mål i framtiden men på vägen dit kommer vi som det ser ut starta upp en mindre företag i samma bransch och med samma produkter för att sedan vidareutveckla det hela. Bra att börja i mindre skala och växa än att börja för stort och kostsamt för att sedan behöva minska ner om det skulle gå trögt...

För att få mer idéer och även lite kontakter ska jag och L på en fackmässa den 29 maj på Stockholmsmässan. Där samlas bl a massor av olika leverantörer och grossister. Så det ska bli MYCKET spännande!

En väldigt stor del av det hela är marknadsföringen, vilket har gjort att jag börjat leta efter en utbildning inom detta, gärna på distans. Helst vill jag lära mig mer om både marknadsföring, företagsekonomi och företagsjuridik. Har faktiskt hittat "böcker" inom företagande på nätet som man kan ladda ner via pdf, gratis dessutom! Denna litteratur ingår tydligen i en nätbaserad utbildning. Dessa ska jag skriva ut och göra en pärm av och börja plöja igenom. Vilken härlig skönhetslitteratur va?

Nu måste vi ha lite ägglikörkaffe!

//Vishni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar