Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 11 april 2010

Söndagsbrunch och ett gott te är perfekt en dag som denna!


KUSMI Tea Sweet Love - Svart te från Kina ur serien Wellness Tea med guarana, kryddor, lakrits rötter, rosa peppar.
Foto: www.kusmitea.com


En riktigt perfekt söndag är det idag! Vårdag med sol, sol och åter sol!

Min älskling har åkt en sväng till jobbet för att fixa några ärenden och sedan ska han hämta upp min vän S och lilla Siggebus som han kallas... de kommer hem till oss för att äta brunch och leka! Lillan tycker farbror M är mycket lat som ligger och snarkar fortfarande men hon har en listig plan för att få latmasken att vakna till liv...hehe!

Snart ska jag börja med brunchen, dvs sen frukost och lunch i ett. Den består av sill, kokt ägg, rökt lax, rostat bröd, pepparrotscreme. Så nu har jag bara gjort mig en lyxig chailatte, och den är heeelt ljuvlig!

Nästa gång jag är inne i stan ska jag gå till tebutiken i Forumgallerian och inhandla grönt kvällste, rött roiboos te och ett gott svart chaite. Börjar sina i te förrådet. Just på kvällen är det bra att dricka ett nyttigt te utan koffein och gärna med lugnande ingredienser. Har en ett örtte från Friggs just nu som heter Kvällsro och är man en häst så älskar man nog det teet för det smakar hö! Visst det går att dricka men jag är väldigt övertygad om att det finns betydligt godare teer för kvällen...

Jag är sugen på att testa Kusmi Tea. De har ju såååå sjukt snygga och coola teburkar till sitt te. Kika in på deras hemsida och njut av vackra burkar och annorlunda teer!


http://www.kusmitea.com/



//Vishni











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar