Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 28 april 2010

Nu kör jag GI, etapp 1 fram till sommaren!

Kände mig såååå sugen på något smarrigt och chokladigt så jag letade lite på nätet och hittade ett recept på en GI-kladdkaka utan vetemjöl och med honung istället för socker. Har inte hunnit smaka den ännu, den gottar sig i ugnen fortfarande.

Vill inte förstöra mina bra GI-dagar med en massa vetemjöl och socker. Mår så mycket bättre känner jag när jag drar ner på kolhydraterna och bara äter lite av dem. Och för mig är det ingen uppoffring, jag är inte så förtjust i pasta och ris och vitt bröd längre. Och äter jag potatis så tar jag bara en liten stackare... Jag kompenserar givetvis kolhydraterna med mera grönsaker och proteiner istället och jag har märkt att jag inte alls är lika uppblåst längre. Känner mig inte lika "tung" i magen efter en måltid om jag äter en matig sallad (dock inte den vanliga tomat/gurka/isbergssalladen...) eller kokta grönsaker till köttet/fisken/kycklingen istället för någon stabbig pasta/ris/massa potatis. Känns mycket fräschare, nyttigare och hälsosammare. Och det märks på vågen också, det är det bästa!

Så för MIG är GI-livstilen verkligen en hit! Den i samband med konditionstränings och även styrketräning ger ju resultat, det är ju faktiskt bevisat många gånger... MEN inte om man fuskar hela tiden, vilket jag tyvärr gjort förrut, då faller ju liksom alltihopa. Men nu är jag motiverad, laddad och mår redan mycket bättre!!! Jag SKA nå mitt första mål som jag satt nu fram till sommaren! Jag ger mig själv en klapp på axeln och säger LYCKA TILL!!!


//Vishni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar