Sök & Finn

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 29 april 2010

Dyngfull, halvnaken, pinsam, skrikig, dryg, galen = Valborgsfirande student i Uppsala!

Jaha då var det dags för Valborg igen då! Överskattad högtid som mest består av råkyla när man står och kikar på majbrasan, vääääldigt överförfriskade ungdomar (inte bara ungdomar dock...), dyngfulla studenter som totalt fått fnatt etc etc... Speciellt när man bor utanför Uppsala som på Valborg förvandlas från en vanlig trevlig stad till en heeelt urspårad kaosartad orgie av dyngfulla halvnakna studenter... MÅSTE man bli helt utan hjärnkapacitet bara för att det är Valborg, även om icke studerande människor också verkar förlora kontrollen mer än vanligt så tar studenterna och tonåringarna ändå hem segern i pinsamheter, maxfylla och galenskaper! Nu låter jag säkert som en moraltant som aldrig dricker alkohol, riktigt så är det inte, men jag var långt ifrån sådär tokig när jag var i mina yngre festardagar. Nu skulle jag ALDRIG dricka mig så där full så man spyr och inte vet vad man heter. Usch pinsamt är vad det är!!!

Nä vi ska visserligen in till stan imorgon på dagen men INTE in i centrum bland alla andra femtioelva tusen männsikor. Trängas där med barnvagn bland fyllon och skrikande urflippade studenter är inget jag rekommenderar för mitt hjärta och blodtryck, haha! Däremot ska vi hem till S och M och äta lite sillunch och grilla lite gott. Vi verkar bli några stycken så det ska bli roligt värre! Och nej jag ska inte dricka en DROPPE alkohol, känner inte för det! Jag är ju så rolig ändå, haha! På kvällen blir det lugnt, älsklingen min har brandjour vid kasen. Går nog dit och kikar lite grann så lillan får se pappa "in action"... Men sen blir det natti natti för henne! För mig också kanske, haha! Nu dags att göra kväller för Lillan!

//Vishni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar